IZLAZAK, GLAS I LOJALNOST. Reakcije na propadanje tvrtki, organizacija i država
O knjizi IZLAZAK, GLAS I LOJALNOST. Reakcije na propadanje tvrtki, organizacija i država
Polazeći od analize propadanja ili povremenog posrtanja i zaostajanja tvrtki, autor širi analizu na organizacije općenito, pa i na političke zajednice. Propadanje pojedinačnih tvrtki obično nije bio razlog za zabrinutost s razine ekonomije, odnosno tržišta kao sustava. No, analizirajući kakve su reakcije na, recimo, pad kvalitete proizvoda ili usluga tvrtki, autor je došao do fantastičnih zaključaka relevantnih i za politiku, i za društvo u cjelini. Riječ je o klasičnoj analizi i formulaciji fenomena izlaska kao reakcije na „pad kvalitete“, kao i analizi drugih reakcija (glasa i lojalnosti). Na hrvatskom jeziku i uopće u znanstvenoj, stručnoj i akademskoj javnosti nema alternative ovom klasiku.
– dr. sc. Ana Matan
Hrvatska je izložena sustavnom iseljavanju koje možemo smatrati onim što autor naziva ‘izlaz’, što u konačnici dovodi svaku organizaciju odnosno državu u vrlo teško situaciju. Zašto građani ne koriste i druge opcije koje Hirschman nudi (glas odnosno lojalnost) pravo je pitanje koje u našoj javnosti može biti otvoreno na osnovi njegove knjige. Hirschman krizu tretira kao novu prigodu koja ne bi trebala biti čistilište nego kao pokušaj očuvanja osnove određene organizacije odnosno države pritom uzimajući u obzir različite motive pojedinaca i skupina koje npr. ekonomska znanost često ‘ne doživljava’.
– dr. sc. Tonči Kursar
Albert Otto Hirschman (Berlin 1915. – New Jersey 2012.), bio je znamenit i u cijelom nizu disciplina iznimno utjecajan ekonomist, politolog i teoretičar društva. Objavio je velik broj knjiga, od kojih je najslavnija upravo Izlazak glas i lojalnost, dok su mu na hrvatski prevedene još i Strasti i interesi. Politički argumenti u prilog kapitalizmu prije njegova trijumfa (1991) te Retorika reakcije. Izopačenost, jalovost, opasnost (1999).