LJUBAV POD MEDVEDGRADOM
O knjizi LJUBAV POD MEDVEDGRADOM
Današnja književna produkcija obiluje mnogočime: u trendu je brutalni naturalizam, koji bi htio biti zapis života; s druge strane, tu je i nekoliko inačica ženskog pisma, od one koja podilazi – modificirajući ga – vodećemu trendu, preko one koja je izdanak stila nekadašnjeg ružičastog romana, do one koja kontekstualizira i prosvjeduje. Iako na prvi pogled bliska tome pismu, posebice njegovoj umjerenoj varijanti, Maja Gregl svakom svojom novom knjigom dokazuje svoju stvaralačku izvornost, samostojnost i autentičnost.
Predmet njezine pažnje zapravo je zanemareni i potisnuti aspekt okrutnoga društva današnjice – onaj emocionalni, u kojem senzibilni muškarci i žene i dalje pate, svađaju se i mire, zbog stvari koje im donosi sam život, i koje su u osnovi iste oduvijek, a to znači aktualne i danas.
Ovom knjigom autorica ostvaruje doprinos u skladu s najboljim standardima književnog stila, kako raznolikosti i bogatstvu književne panorame, tako i humanizaciji svijeta u kojem nam je dano živjeti.
…Zato se priče Maje Gregl čitaju bez daha, zato u njima svatko može prepoznati ono što je doživio, a nije podijelio s drugima, zato se njima humanizira svijet koji više ne želi pokazivati osjećaje…
Boris B. Hrovat
Maja Gregl (1957) završila je Akademiju dramske umjetnosti na Odsjeku dramaturgije i Filozofski fakultet u Zagrebu. Napisala je drame i radio drame (Alma Mahler, Lukrecija Borgia, Klara Schumann, Lou Andreas-Salomé); zbirke priča i poezije (Ratnik i princeze, 249 milja Zagreb – Dubrovnik, Glas vječne druge); scenarije za animirani film (Čežnja, Na Galeriji, Zulejka). Radi kao urednica na HRT u Produkcijskom odjelu Drama.