OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST
About the book - OBRAZOVANJE ZA EMOCIONALNU PISMENOST
Ovaj rukopis, kako u znanstvenom, tako i u stručnom dijelu predstavlja vrlo značajan doprinos u području poticanja i razvoja emocionalne pismenosti u okviru odgoja i obrazovanja. Djelo „Obrazovanje za emocionalnu pismenost“ prije svega zbog nedostatka slične literature u našoj zemlji predstavlja veliki korak bliže kvalitetnom suvremenom odgoju i obrazovanju u osnovnim školama. Djelo pruža značajni doprinos ne samo u znanstvenom području relevantne teme već i u stručnome, čime je ostvareno ono što zovemo najidealnijim pristupom u obradi određene teme unutar odgoja i obrazovanja, a to je realizacija sinergije između znanosti i prakse, provedenih empirijskih istraživanja jasno pozicioniranih unutar postojećih teorijskih modela i primjene nalaza istih u kreiranju i provedbi programa emocionalne pismenosti u osnovnoj školi.
Prof. dr. sc. SANJA TATALOVIĆ VORKAPIĆ
Ovaj rukopis ima znanstvenu i stručnu vrijednost jer na jednom mjestu obuhvaća teorijski, znanstveni i stručni aspekt proučavanja emocionalne pismenosti. Relevantnost teme je više nego aktualna jer zadnjih nekoliko godina svjedočimo koliko je za djecu i odrasle važno kako reguliraju svoja emocionalna stanja i kako baš nemogućnost samoregulacije i slabija emocionalna pismenost može djelovati na mentalno zdravlje, dobrobit i radne, odnosno obrazovne ishode.
Izv. prof. dr. sc. MARINA NEKIĆ
Kao i sve druge intervencije, važno je da treninzi jačanja emocionalnih vještina budu temeljeni na empirijskim istraživanjima te prođu objektivne evaluacije uspješnosti kako bi se utvrdilo što je uistinu učinkovito te što dobro predviđa razvoj i porast emocionalnih vještina. Ova knjiga objedinjuje sve navedeno – pruža teorijski okvir za razradu istraživačkih nacrta, omogućava podlogu za empirijsku provjeru učinkovitosti intervencija, daje smjernice za praktične aktivnosti u školama i alate kojima se svi akteri odgojno-obrazovnog sustava mogu uključiti u stvaranje okoline koja će promovirati emocionalni razvoj djece i mladih. U kontekstu znanstvenih publikacija, na hrvatskom jeziku ne postoji dovoljno literature koja se bavi područjem istraživanja emocionalne inteligencije. Knjiga „Obrazovanje za emocionalnu pismenost“ pokriva područje za kojim očigledno postoji društveni interes, i ne samo to, već je i nužnost da se ovakve teme uključe u školski sustav koji je opterećen nedostatkom stručnog kadra i ulaganja u usavršavanje stručnjaka te može doprinijeti popularizaciji teme među nastavnicima i roditeljima, a usto nudi rješenja za školske kurikulume i područje preventivnog djelovanja.
Izv. prof. dr. sc. DARIO VUČENOVIĆ